W dniach 5-7 października uczniowie najstarszych klas naszego LO, 3a i 3b, wyruszyli na 3-dniową wycieczkę. Cel – południe Polski, województwo małopolskie, Kraków i okolice.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy muzeum – cmentarz w Oświęcimiu i Brzezince. Przez to niezwykłe miejsce przeprowadziło nas dwóch panów przewodników, którzy przybliżyli grozę obozów zagłady. Przytaczali wstrząsające i wzruszające losy więźniów, ich heroiczną walkę o każdy kolejny dzień. Pełni emocji, ale i refleksji nad ludzkim losem  pojechaliśmy do Krakowa.

Gród Kraka od samego rana powitał nas deszczową pogodą. Przygotowani na trudne warunki atmosferyczne ruszyliśmy traktem królewskim zwiedzać miasto: Wawel, Katedra Wawelska, dziedziniec zamku, kościół Franciszkanów, słynne okno papieskie, Uniwersytet Krakowski, Kościół Mariacki. To były najważniejsze punkty naszej wyprawy. Popołudnie spędziliśmy w dzielnicy Kazimierz. Dzięki wyjątkowemu panu przewodnikowi mogliśmy poczuć niepowtarzalny klimat tej żydowskiej dzielnicy. Późnym wieczorem odpoczywaliśmy w kinie, śledząc losy agenta 007 lub (dla tych o mocniejszych nerwach) bohaterów horroru.

Trzeci dzień to czas zabawy, radości i … strachu. Energylandia zapewniła wszystkim uczestnikom wycieczki mnóstwo wrażeń, a kolejki górskie wysoką dawkę adrenaliny. Z radością na twarzach, rozmazanym makijażem, potarganymi włosami i zdartymi od krzyku gardłami, ale cali i zdrowi, wróciliśmy do domu.