Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online i zakupami towarów na prezentacjach czy spory z przedsiębiorcami – to tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się rzecznik praw konsumenta. Kiedy jeszcze warto się do niego zgłosić i w jakiej formie może nam udzielić pomocy? Między innymi na te pytania odpowiedziała pani Agnieszka Sobiecka- Podlewska, która jest rzecznikiem konsumenta na terenie powiatu aleksandrowskiego. Gdzie szukać takiej pomocy?

Z rzecznikiem najlepiej skontaktować się osobiście w Starostwie Powiatowym we wtorki i środy w godzinach od 8.00 do 11.00. Można napisać maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwonić pod numer 54- 282-79-15. Rzecznik praw konsumentów przede wszystkim z udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych z zakresu ochrony interesów konsumentów. To jednak nie wszystko, co może dla nas zrobić – w razie potrzeby można liczyć na jego interwencję przez wystąpienie do przedsiębiorcy. Wówczas to rzecznik zwraca się do przedsiębiorcy z prośbą o wyjaśnienie, dlaczego nie spełnił żądań konsumentów, może udzielić mu pouczenia lub nakłaniać do ugody. Ostatecznym rozwiązaniem sporu między stronami jest wytoczenie powództwa w sądzie. Podczas spotkania zostały wyjaśnione jeszcze inne bardzo ważne zagadnienia m.in. dotyczące gwarancji, reklamacji, rękojmi, definicji konsumenta czy zadań UOKiK-u. Uczniowie LOTS dziękują pani A. Sobieckiej- Podlewskiej za to, że podjęła się trudnego zadania- edukacji konsumenckiej młodzieży i zapraszają na kolejne spotkania.

Dodatkowe informacje