Wiele jest sposobów na omawianie lektury. Gry, lapbooki, komiksy, prezentacje … Tym razem uczniowie z klasy 4b podeszli do pracy z książką nieszablonowo. Powieść „Tajemniczy ogród” została przedstawiona w pudełku. Wewnątrz znalazły się rekwizyty i obrazki związane z lekturą: list do Archibalda Cravena, śmiercionośna bakteria cholery wykonana z plasteliny, garść ziemi, nasiona rezedy, naturalna jagnięca wełna, skakanka, różne sztuczne i naturalne elementy i wiele, wiele innych….
Niektóre pudełka przypominały magiczny, zielony ogród pachnący lawendą, wrzosem, różami i świeżym powiewem wrzosowiska. Dzieci naprawdę zaskoczyły nie tylko doborem przedmiotów i ich piękną oprawą, ale także zaskakującą argumentacją. To nic, że zamiast owieczki zagościła tu lego owieczka i lego wózek inwalidzki, a bohaterowie utworu mieli główki z plasteliny. Wyobraźnia i serce mają większą wagę.!
Dlaczego kluczyk? Dlaczego huśtawka i gil o czerwonym brzuszku ? Dlaczego bluszcz i łopatka? Kto czytał, ten wie! A kto nie wie i jest ciekawy- zachęcamy do czytania!
W załączeniu prace wykonane przez uczniów.